• میکروسکوپ دیجیتال 1 × ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان
  • هارد سامسونگ 256GB مدل PM871 1 × ۷۵۰,۰۰۰ تومان
  • هارد سامسونگ 256GB مدل PM871b 1 × ۷۵۰,۰۰۰ تومان
  • پرزنتر بیسیم لاجیتک لیزر پوینتر مدل R800 1 × ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

جمع جزء: ۳,۵۵۰,۰۰۰ تومان

مشاهده سبد خریدتسویه حساب

آشنایی با دیتاپروژکتور

آشنایی با دیتاپروژکتور

هنگامی که نوبت به انتخاب یک پروژکتور می رسد، یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید سطح روشنایی است. این در لومن اندازه گیری می شود و تفاوت زیادی بین لومن ANSI در مقابل لومن وجود دارد.

لومن چیست؟

لومن واحد اندازه گیری است که برای نشان دادن قدرت یا شدت یک منبع نور استفاده می شود. این مقدار کل نور مرئی ساطع شده از یک منبع را در یک پرتو یا زاویه خاص اندازه گیری می کند.

چرا لومن ها مهم هستند؟

از آنجا که لومنها مستقیماً بر روشنایی پروژکتور شما تأثیر می گذارند بسیار مهم هستند. اگر به یک پروژکتور با شدت  روشنایی بالا نیاز دارید، به پروژکتوری را انتخاب نمایید که لومن بالاتری دارد. در پروژکتورها، لومن یک واحد اندازه گیری است که میزان نور خروجی توسط پروژکتور را نشان می دهد. هر چه درجه لومن بیشتر باشد، پروژکتور روشن‌تر خواهد بود.

ANSI Lumens چیست؟

Ansi Lumens واحد اندازه گیری سطح روشنایی یک پروژکتور است که توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) اندازه گیری می شود. این یک استاندارد است که اکثر سازندگان برای اندازه گیری روشنایی از آن استفاده می کنند و به طور کلی دقیق ترین راه برای مقایسه مدل های مختلف پروژکتور در نظر گرفته می شود. این اندازه گیری با میانگین روشنایی یک صفحه سفید در نقاط مختلف انجام می شود.

روشنایی ANSI

روشنایی ANSI استاندارد طلایی برای اندازه گیری روشنایی پروژکتور است. این به این دلیل است که دقیق ترین راه برای مقایسه مدل های مختلف است. اگر به دنبال پرنورترین پروژکتور ممکن هستید، باید به دنبال پروژکتوری با انسی لومن بالاباشید.

تفاوت بین ANSI Lumens و Lumens چیست؟

تفاوت اصلی بین Lumens ANSI و لومن های معمولی در نحوه اندازه گیری آنها است. Lumens ANSI با استفاده از روش پیچیده تری اندازه گیری می شوند که پاسخ چشم انسان به نور را در نظر می گیرد. این بدان معنی است که Lumens ANSI روشن تر از لومن های معمولی هستند.

چرا Lumens ANSI روشن تر از لومن های معمولی هستند؟

واحد Lumen ANSI خروجی نور کلی از یک پروژکتور را اندازه گیری می کند، در حالی که واحد یک لومن معمولی تنها خروجی نور را در یک پرتو یا زاویه خاص اندازه گیری می کند. این به این معنی است که Lumens ANSI روشن تر هستند زیرا کل نور مرئی ساطع شده از یک پروژکتور را در نظر می گیرند.

تبدیل LED Lumen به ANSI Lumen

سطح لومن LED و لومن منبع نور به همین معنی است.

فرمول تبدیل  Lumens ANSI به  لومن:     LED Lumen / 2.4 = Lumens ANSI.

این فرمول  بیان می کند که مقدار Lumens ANSI برای یک نور LED خاص مساوی با دو و یک چهارم برابر مقدار لومن است.

چند لومن/  Lumens ANSI نیاز است؟

اینکه چند لومن برای یک پروژکتور خوب است به تعداد لومن یا انسی لومن هایی که برای پروژه خاصی مد نظر شماست بستگی دارد به طور خلاصه در اینجا 4 عامل تعیین کننده:

  • جایی که از آن استفاده خواهد شد، در یک فضای بسته باشد یا یک فضای باز
  • سطح کلی نور محیط زمانی که معمولا استفاده می شود چقدر خواهد بود.
  • اندازه صفحه نمایش مورد نیاز
  • فاصله پروژکتور از صفحه نمایش

به عنوان مثال، اگر در یک اتاق با نور کم یک نمایش دارید و یک ارائه را انجام می دهید  ، نسبت به یک اتاق روشن به انسی لومن کمتری نیاز خواهید داشت.

 در اینجا یک راهنمای سریع برای کمک به انتخاب پروژکتور مناسب بیان میشود :

محل

به جایی که می خواهید از پروژکتور خود استفاده کنید فکر کنید. پروژکتورهای با کاربری در  فضای باز اغلب روشنایی بیشتری نسبت به پروژکتورهای خانگی دارند. این به این دلیل است که آنها باید بتوانند نور بیشتری تولید کنند و این امر گرمای بیشتری می گیرد. بنابراین آنها به اندازه بزرگتری خواهند داشت و حمل آنها سخت تر است .

نور محیطی اطراف

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید پروژکتور باید به آن توجه کرد، میزان نور طبیعی در اتاقی است که از آن استفاده می شود که  نور محیط نامیده می شود.

هر چه نور اتاق بیشتر باشد، پروژکتور باید روشن‌تر باشد تا تصویری واضح و مشخص تری  داشته باشد. در شب، نور را می توان به خوبی مدیریت کرد، اما اگر از پروژکتور در روز استفاده  می شود به توضیحات زیر دقت شود:

اتاق‌های تاریک: 300 تا 600 انسی لومن ، کمترین انسی لومنی است که مورد نیاز است ، بنابراین هر پروژکتوری قابل استفاده است.

اتاقهای با نور طبیعی: 600 تا 2000 ANSI لومن.

اتاقهای با نور روز و دارای پنجره : حداقل 2000 ANSI لومن

در فضای باز : حداقل 3000-4000 ANSI لومن

اندازه صفحه نمایش

هر چه نور پروژکتور بیشتر باشد، می توانید از اندازه صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید. اگر صفحه‌نمایش واقعا بزرگ می‌خواهید، به یک پروژکتور با مشخصات لومن ANSI بالا نیاز دارید.

فاصله نصب

هرچه فاصله پروژکتور از صفحه نمایش بیشتر باشد، به لومن و روشنایی بیشتری نیاز است. اگرتصویر دیتاپروژکتور بر روی

یک صفحه نمایش بسیار بزرگ یا از فاصله دور تابانده می شود ، به یک پروژکتور روشن تر نیاز دارید(حد اقل 400 لومن).

DLP / 3LCD

هنگام خرید یک پروژکتور، یکی از مهمترین چیزهایی که مصرف کننده باید به دنبال آن باشد، پروژکتوری است که بتواند رنگ های واقعی تولید کند که نه تنها تصویر را زنده جلوه می دهد ، بلکه تجربه مشاهده را نیز افزایش می دهد. اما با وجود گزینه‌های بسیار زیاد در بازار، مصرف‌کننده چگونه می‌تواند بداند کدام نوع پروژکتور این نوع عملکرد رنگی را دارا میباشد؟ کدام یک از دو نوع پروژکتور اصلی، یک پروژکتور DLP یا یک پروژکتور LCD (مخصوصاً یک پروژکتور 3LCD)، رنگ های مورد انتظار را در اختیار آنها قرار می دهد؟ در ادامه توضیحات ارائه شده  به معرفی هر دو نوع پروژکتور به کاربرانی که بر سر تفاوت هایشان سردرگم هستند، کمک می کند، از جمله اصول مهندسی پشت هر نوع پروژکتور و نحوه ارتباط آنها با عملکرد رنگ آنها.

پروژکتور DLP چیست؟ پروژکتور 3LCD چیست؟

پروژکتور پردازش نور دیجیتال یا DLP پروژکتوری است که تصاویر را با استفاده از دستگاه میکروآینه دیجیتال یا DMD که یک تراشه نیمه هادی متشکل از آینه های کوچک میکروسکوپی است تولید می کند. نحوه کار پروژکتور DLP به این صورت است که نور برای هر رنگ اصلی (از طریق چرخ رنگ یا از LED ها یا لیزرهای رنگی جداگانه) به تراشه DMD هدایت می شود و سپس نور را از طریق لنز پروژکتور به صفحه نمایش منعکس می کند. در طول این فرآیند، هر آینه میکروسکوپی (ممکن است به میلیون ها عدد برسد) که روی تراشه DMD قرار دارد، خود را زاویه می دهد تا نسخه ای از رنگ اصلی مربوطه را برای پیکسل های تصویر ایجاد کند. سپس همان فرآیند برای هر رنگ اصلی متوالی تکرار می‌شود، که وقتی با سرعت فوق‌العاده انجام شود، تصویر کاملی را ایجاد می‌کند که یک فریم از ویدیو را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، پروژکتور 3LCD، پروژکتوری است که از سه پنل LCD شفاف،یک پنل برای هر رنگ اصلی (قرمز، سبز و آبی) برای ایجاد تصاویر خود استفاده می کند. برای نمایش یک تصویر، هر LCD سهم رنگ اصلی مربوطه خود را از تصویر کلی نشان می دهد که نور پروژکتور به طور متوالی از آن عبور می کند. سپس نور حاصل از هر LCD قبل از هدایت از طریق لنز پروژکتور برای ایجاد تصویر کاملی که روی صفحه نمایش نمایش داده می شود دوباره ترکیب می شود.

پروژکتور DLP چیست؟ پروژکتور 3LCD چیست؟

برای پروژکتورهای DLP مزیت اصلی طراحی آن در نحوه جلوگیری از خراب شدن رنگ است. این به این دلیل است که جزء اصلی تشکیل تصویر برای یک پروژکتور DLP اساساً یک آینه است که به عنوان یک سطح بازتابنده تقریباً هیچ نور و گرمای حاصل را جذب نمی کند. این به نوبه خود از پوسیدگی اجزای اصلی دیتا پروژکتور  جلوگیری می‌کند و در نتیجه رنگ‌هایی که تولید می‌کند در تمام طول عمر آن ثابت و قابل اعتماد هستند و در طول زمان تخریب نمی‌شوند. در مقایسه، از آنجایی که پروژکتورهای 3LCD از پنل‌های LCD به‌عنوان جزء اصلی  ساخت تصویر خود استفاده می‌کنند که نور از آن عبور می‌کند، LCD‌ها در نهایت با سرعت‌های مختلف کار میکنند، در نتیجه به مرور زمان  در اثر جذب نور توسط کریستال‌های مایع خود خراب می‌شوند و منجر به تخریب رنگها و یا خرابی تصویر می شوند.

آنچه در بحث بالا نیز به آن اشاره شد یکی دیگر از مزایای پروژکتور DLP است که قابلیت اطمینان کلی آن است. به دلیل مکانیکی که در بالا توضیح داده شد، اجزای داخلی یک پروژکتور DLP نسبت به پروژکتورهای  3LCD که صفحات LCD آن به دلیل تأثیرات نور و جذب گرما سریعتر از بین می روند، طول عمر بیشتری دارند. این تفاوت با این واقعیت بیشتر نمایان  می‌شود که اجزای داخلی پروژکتور DLP در یک فضای کاملاً بسته کار می‌کنند که از نفوذ گرد و غبار و کثیفی جلوگیری می‌کند، در حالی که پروژکتورهای3LCD برای خنک کردن اجزای آن به جریان هوای ثابت نیاز دارند که ذراتی را به همراه می‌آورد که فرسودگی  را تسریع می‌کند.

از طرف دیگر، مزیت اصلی یک پروژکتور 3LCD سطح روشنایی رنگ بالاتر آن در مقایسه با پروژکتورهای DLP با قیمت مشابه است. این مزیت از این واقعیت ناشی می شود که تصویر نمایش داده شده از یک پروژکتور 3LCD با ترکیب همزمان رنگ های سه LCD تولید می شود که به معنای مقدار بیشتری از کل رنگ/نور در هر فریم است. از طرف دیگر، تصویر تشکیل شده در  پروژکتور تک DLP  نتیجه نمایش هر رنگ اصلی به صورت متوالی است. این بدان معناست که در هر لحظه نور یک پروژکتور تک DLP تنها کسری از کل نور در هر فریم است. پروژکتورهای DLP در بازار وجود دارند که می توانند این مشکل را حل کنند، مانند پروژکتورهایی با سیستم 3-DLP . اما به طور کلی این پروژکتورها گرانتر و در نتیجه خارج از بودجه خریدار معمولی هستند. این بدان معناست که برای مدل‌های قابل مقایسه با همان قیمت، پروژکتور 3LCD نسبت به همتای DLP خود سطح روشنایی رنگ بالاتری دارند. با توجه به اینکه بسیاری از پروژکتورها ممکن است در تنظیماتی که نور محیط را نمی توان کنترل کنند ، یک مزیت قانع کننده به حساب بیاید.

مزیت دیگر استفاده از پروژکتور 3LCD  این است که تصویر تولید شده آن پدیده “شکستن رنگ” را که برخی از پروژکتورهای DLP تولید می کنند را نشان نمی دهد. “شکستن رنگ” به ناهماهنگی جزئی رنگ های اصلی در لبه هر تصویر اشاره دارد که باعث می شود لبه ها مقدار بیشتری از رنگ را نشان دهند که در فواصل نزدیک توسط برخی از بینندگان قابل مشاهده  است. این ناهماهنگی به دلیل اجزاء مکانیکی است که قبلاً توضیح داده شد که یک پروژکتور DLP از آن استفاده می‌کند که در آن یک فریم از وتصویر پروژکتور در واقع نتیجه تصاویر رنگی اولیه متوالی است که با سرعت فوق‌العاده سریع پخش می‌شوند. از آنجایی که مهندسی پشت پروژکتورهای 3LCD از مجموعه قطعات مکانیکی متفاوتی استفاده می کند، تصاویر آنها چنین مشکلی را نشان نمی دهد.

کنتراست
از بین تمام مشخصات منتشر شده برای پروژکتورها، مشخصات کنتراست کامل روشن/خاموش بی معنی ترین و گمراه کننده ترین مشخصات در صفحه است. مشخصات کنتراست چیز زیادی را در مورد آنچه روی صفحه می بینید به شما نمی گوید و مطمئناً در صورت قیاس دو دیتا پروژکتور با یکدیگر نمیتوان تفاوت آن را از نظر کنتراست به راحتی مشاهده کرد.
با این وجود، از آنجایی که خریداران معمولاً نمی‌توانند پروژکتورها را قبل از خرید ببینند و مقایسه کنند، به دلایل واضحی با درجه‌بندی کنتراست معرفی می‌شوند. چه کسی یک پروژکتور با کنتراست بالا نمی خواهد؟ و تولیدکنندگان به خوبی از حساسیت مصرف‌کننده به مشخصات کنتراست آگاه هستند، بنابراین مجبور شده‌اند آن‌ها را به سطوح بی‌معنی برسانند تا رقابتی باقی بمانند.

نسبت کنتراست در ساده ترین شکل آن، نسبت نور بازتاب شده از یک تصویر تمام سفید و یک تصویر کاملا سیاه است. بنابراین یک پروژکتور با نسبت کنتراست 3000:1 به این معنی است که تصویر سفید 3000 برابر روشن تر از تصویر سیاه است. هر چه نسبت کنتراست بالاتر باشد، می توانید وضوح بیشتری را در تصویر ارائه شده مشاهده کنید، اعم از اعداد، عکس، نمودار، متن یا ویدیو. کنتراست چیزی است که به ما امکان می دهد سایه های ظریف رنگ ها را ببینیم. بنابراین کنتراست بهتر کمک میکند جزئیات بیشتری از تصویر را مشاهده کنیم.
چه کاری می توانی انجام بدهی؟

  • توجه داشته باشید که اگرچه از نظر فنی اندازه گیری کنتراست ANSI با دقت دشوار است، اما دیدن آن بسیار آسان است. کنتراست ANSI بالا با سیاهی یکدست، سفیدهای درخشان و یکدست ، رنگهای طبیعی، جزئیات سایه روشن و تصاویر سه بعدی مشخص می شوند. کنتراست پایین ANSI دارای سطوح سیاه کم رمق و مایل به خاکستری ، وضوح رنگ کمتر، سایه هایپخش شده و تصویر کم عمق تر و دو بعدی است. وقتی به یک پروژکتور نگاه می‌کنید و فکر می‌کنید، “وای، کنتراست عالی است”، اغلب به کنتراست ANSI بالا واکنش نشان می‌دهید.
  • وقتی دو پروژکتور را در کنار هم تنظیم می کنید، معمولاً مشخص است که کنتراست کدامیک بالاتر است و نیاز به اندازه گیری ندارد. برداشت اولیه، عمق مقایسه ای (یا سه بعدی بودن درک شده) دو تصویر است.
  • تا زمانی که خلاف آن ثابت شود، فرض کنید هیچ ارتباطی بین Dynamic یا Full On/Off از یک سو و کنتراست ANSI از سوی دیگر وجود ندارد. امتیاز روشن/خاموش بسیار بالا به این معنی نیست که کنتراست ANSI بسیار بالایی نیز دارد ، اما شما نمی دانید. شما می توانید پروژکتوری با Full/On Off کم داشته باشید که دارای ANSI بسیار بالا باشد و جالب به نظر برسد. تعجب نکنید اگر پروژکتور A را با رتبه 50000:1 در مقابل پروژکتور B با 500000:1 قرار دهید و متوجه شوید که پروژکتور A در کنتراست بسیار بالاتر به نظر می رسد. زیرا تکنولوژی و انسی لومن تاثیر زیادی در کیفیت تصاویر دارند.
    به عبارت دیگر، مشخصات کنتراست دینامیک و روشن/خاموش کامل به‌طور فیزیکی گمراه‌کننده هستند. آنها تقریباً چیزی در مورد اینکه میانگین تصویر ویدیویی چگونه خواهد بود به شما نمی گویند. اگر همه مشخصات ANSI را در دسترس قرار دهند ، بسیار مفید خواهد بود، اما ریسک برای سازنده بسیار زیاد است، زیرا مصرف کننده آنها را اشتباه درک می کند. مگر اینکه سازندگان به طور ناگهانی برای انتشار مشخصات کنتراست ANSI به این امید که مصرف کنندگان متوجه آن شوند، ریسک بزرگی انجام دهند، لطفا مشخصات کنتراستی را که امروز می بینید نادیده بگیرید. کنتراست راه درستی برای مقایسه دیتا پروژکتورها نیستند.

    لانگ ترو یا شورت ترو
    پروژکتورهای شورت ترو در مقابل لانگ ترو کدام بهتر است؟
    شما تصمیم گرفته اید که یک پروژکتور را به تنظیمات سینمای خانگی خود اضافه کنید. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید قبل از خرید یک محصول در نظر بگیرید و یکی از مهمترین آنها فاصله پرتاب پروژکتور است.
    تعریف فاصله های “پرتاب” :پرتاب پروژکتور فاصله ای است که برای پخش یا پرتاب تصویر روی صفحه نمایش یا دیوار لازم است. مربوط به نسبت پرتاب است. این نسبت بین اندازه (عرض) تصویر ارائه شده و فاصله پروژکتور از دیوار است.
    تفاوت اصلی بین پروژکتورهای پرتاب کوتاه (short throw) وپرتاب بلند (Long throw) در لنز مورد استفاده آنها است. کیفیت شیشه برای لنز پروژکتورهای پرتاب کوتاه بهتر است، از این رو عموماً قیمت بالاتری نسبت به پروژکتورهای پرتاب بلند دارند.
    برای تشخیص فاصله پرتاب به دو حرف آخر شماره مدل نگاه کنید، ST برای پرتاب کوتاه و LT برای دیگری.
    پروژکتور پرتاب کوتاه (شورت ترو)
    یک پروژکتور پرتاب کوتاه دارای لنزهای تخصصی است که می تواند تصاویر بزرگتر را از فاصله کمتری پخش کند. فاصله پرتاب مدل های پرتاب کوتاه دارای نسبت پرتابی بین 0.4 به 1 است. این به این معنی است که وقتی پروژکتور LCD را یک فوت به عقب بکشید، تصویر حدود 1 تا 1.25 فوت بزرگتر می یابد.
    از آنجایی که پروژکتور می‌تواند نزدیک‌تر به صفحه نمایش نصب شوند ، احتمال آسیب دیدن آن در اثر برخورد تصادفی کمتر است. فاصله کوتاه بین پروژکتور جدید و صفحه نمایش همچنین باعث صرفه جویی در فضای بیشتری می شود تا بتوانید موارد بیشتری را به فضای سینمای خانگی خود اضافه کنید.

شورت تروها برای سیستم خانگی شما عالی هستند زیرا با توجه به محل قرار گرفتن پروژکتور سایه های افرادی را که برای رفتن به جایی بلند می شوند و یا افرادی که مشغول پرزنت هستند را کاهش می دهد.

یک پروژکتور پرتاب کوتاه دارای یک تراشه در سیستم خود است که به تبدیل تصویر نمایش داده شده روی صفحه به یک مستطیل معمولی کمک می کند. با این حال، سیستم تولید کیفیت تصویر برای پروژکتور کار بسیار زیادی است بنابراین نسبت به سایر پروژکتورها گرمای بیشتری تولید می کند. از اینرو این دسته از دیتا پروژکتورها نیاز به خنک کنندگی بیشتری دارند.


Ultra Short Throw پروژکتورهای

پروژکتورهای آلترا شورت ترو یک انتخال مناسب برای سالنهای نمایش و سینما خانگی میباشد. این پروژکتور اگرچه هزینه بالاتری دارد، اما بهترین گزینه برای اتاق های کوچکتر است.
پروژکتور لیزری کیفیت تصویر عالی را ارائه می دهد. این پروژکتور از پروژکتورهای پرتاب کوتاه تکامل یافته است، اما به .جای اینکه پروژکتور در چند متری صفحه نصب شود، از فواصل کوتاه‌تر از صفحه نمایش نصب میشوند.

حداکثر 40 سانتیمتر دورتر از صفحه نمایش نصب می شود. از این رو، این برای یک فضای بسیار کوچک عالی است زیرا فضای بسیار محدودی را اشغال می کند.

همچنین برای ارائه‌های تجاری عالی هستند  زیرا می‌توانید بدون ایجاد سایه‌ای بر روی مطالب خود، توضیحات لازم را ارائه بدهید و به هرجایی از تصویر حرکت کنید. برخی افراد حتی به این پروژکتور تجاری می گویند.

مزایا:

*بهترین استفاده برای اتاق های کوچک

*سایه اشخاص بر روی تصویر نمی افتد

*احتمال آسیب کمتر در اثر ضربه های تصادفی

معایب:

*گرمای بیشتری تولید می کند

*هزینه اضافی برای خنک کننده اتاق

*استفاده در سطوح ناهموار توصیه نمی شود

پروژکتور پرتاب بلند (Long Throw)

پروژکتورهای لانگ ترو  بهتر است حداقل در فاصله دو تا 3 متری از پرده نمایش نصب شوند . نسبت پرتاب آنها بیش از یک است. اندازه صفحه نمایش تصویری که نمایش داده می شود برای یک تصویر 80 اینچی فاصله دیتا تا پرده 2.3 متر است

در صورت استفاده از این دیتا پروژکتورها همواره نور دیتا پروژکتور بر روی شخصی که ارائه می دهد می افتد و در اینصورت سایه شخص بر روی تصویر خواهد افتاد.
پروژکتورهای لانگ ترو را نمی توان در فاصله کمتر از یک و نیم متر از صفحه نمایش نصب کرد. این امر باعث می شود که تصویر کوچکتری روی صفحه نمایش نشان داده شود. بخاطر همین موضوع این نوع دیتا پروزکتر برای استفاده در فضاهای کوچک توصیه نمی شود زیرا در صورت اصتفاده باید فاصله مورد نیاز برای تولید تصویر با اندازه مورد دلخواه وجود داشته باشد. از نظر قیمت ارزانتر از دو مدل دیگر می باشد زیرا به لنز تخصصی نیاز ندارد.
پروژکتورهای پرتاب بلند نه تنها برای سینمای خانگی شما خوب هستند(در صورت وجود فشای مناسب) ، بلکه برای یک سینما در فضای باز نیز خوب هستند. این باعث ایجاد اعوجاج کمتری در تصاویر در حال پخش می شود.
یکی از تفاوت های کلیدی بین پروژکتورهای پرتاب کوتاه و پرتاب بلند، هزینه آنهاست. از آنجایی که یک پروژکتور پرتاب کوتاه برای غلبه بر اعوجاج تصویر به یک لنز تخصصی نیاز دارد، گران‌تر است.
پروژکتورهای پرتاب بلند عموماً آسان‌تر جمع‌آوری می‌شوند، بنابراین ارزان‌تر از اکثر پروژکتورهای که پرتاب کوتاه هستند.

مکان مناسب
محل پروژکتورهای پرتاب کوتاه و پرتاب بلند بر اندازه تصویر نمایش داده شده روی صفحه تأثیر می گذارد.

به طور معمول، برای تولید یک تصویر با اندازه 80 اینچ ، پروژکتور پرتاب کوتاه (short throw) شما باید حدود 92.7 سانتی متر از صفحه نمایش فاصله داشته باشد. از طرف دیگر، برای دستیابی به همان اندازه تصویر، یک پروژکتور پرتاب بلند یا شورت ترو باید حدود 240 سانتی متر از صفحه نمایش فاصله داشته باشد. پروژکتورهای پرتاب بسیار کوتاه (اولترا شورت ترو) 52 سانتی متر یا کمتر نزدیک به صفحه نصب می شوند می توانند تصویر مشابهی ایجاد کنند.
فضا
فضای سینمای خانگی فاکتور مهمی است که باید در انتخاب پروژکتور مناسب در نظر گرفت. پیشنهاد می شود که مطمئن شوید ناحیه‌ای که تصویر در آن پخش می‌شود دور از تابش نور باشد تا مشکلی در دید ایجاد نشود.
منطقه نمایش نیز باید در دید همه تماشاگران قرار بگیرد تا تماشاگران برای تماشای آن مشکلی نداشته باشند. در نهایت، مساحت یک مورد بسیار مهم است. اگر اتاق کوچکی دارید، بهتر است از یک پروژکتور پرتاب کوتاه استفاده کنید. با این حال، اگر فضای بزرگی دارید یا در حال تماشای فضای باز هستید، بهترین انتخاب شما یک پروژکتور پرتاب طولانی است.


اندازه صفحه نمایش
ارتفاع سقف و محل نمایش ، اندازه صفحه نمایش شما را تعیین می کند. همچنین باید حدود یک متر از زمین فاصله داشته باشد. پیشنهاد میشود از این فرمول برای شناسایی بهترین اندازه صفحه نمایش برای اتاق خود پیروی کنید.
یک متر از ارتفاع کل سقف (بر حسب متر) کم کنید تا حداکثر ابعاد را بدست آورید. برای عرض، فقط نسبت تصویر تولید شده را در پروژکتور خود و ارتفاع پروژکتور ضرب کنید. این اندازه صفحه نمایش بهینه برای اتاق شما است.

این به نوع پروژکتور و میزان اتطباق  آن با صفحه نمایش نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، برای تولید همان اندازه صفحه نمایش 80 اینچی، یک پروژکتور پرتاب کوتاه باید حدود 92.7 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد در حالی که پرتاب بلند باید 240 سانتی متر فاصله داشته باشد. هنگام انتخاب بین مدل های پرتاب کوتاه و بلند، حتما این را در نظر داشته باشید.

روشنایی و وضوح یک پروژکتور را می توان بر اساس فاصله یا نزدیکی آن از دیوار تنظیم کرد. سایر پروژکتورها نیز باید کلیدهایی را برای تنظیم این موضوع تنظیم کنند. روشنایی پروژکتورها از طریق واحد ANSI Lumens اندازه گیری می شود که مقدار نور تولید شده توسط یک پروژکتور است. این در هر برند کمی متفاوت است، بنابراین مارکی را انتخاب کنید که بالاترین واحد را ارائه می دهد، به خصوص اگر برنامه هایی برای استفاده در فضای باز دارید.

کنترل از راه دور

ریموت کنترل  یک وسیله راحت برا دیتا پروژکتورهایی هستند که دسترسی به آنها بخاطر محل نصبشان سخت است برای مدیریت  بهتر پروژکتور شما بسیار لازم  است.  همچنین زمانی که از پروژکتورهای لانگ ترو  استفاده می کنید بسیار لازم هستند زیرا گاهی اوقات آنها دور از منطقه نمایش  نصب می شوند. روشن و خاموش کردن برق با استفاده از ریموت کنترل بسیار آسان است.

آیا پروژکتورهای پرتاب کوتاه بهتر هستند؟

پروژکتورهای پرتاب کوتاه در برخی معیارها بهتر هستند. آنها برای اتاق های کوچک بهتر هستند زیرا فاصله مورد نیاز بین صفحه نمایش و پروژکتور کمتر است. همچنین سایه کمتری بر روی تصویر ایجاد میکنند و همچنین احتمال آسیب کمتری در اثر ضربه‌های تصادفی وجود دارد. با این حال، خنک کننده اتاق باید خوب باشد زیرا پروژکتورهای پرتاب کوتاه ممکن است داغ شوند. آنها همچنین گران تر از مدل های پرتاب بلند هستند.

نتیجه

انتخاب پروژکتور مناسب برای داشتن بهترین تجربه تماشای سینمای خانگی بسیار مهم است. پیشنهاد میشود  هنگام انتخاب بین شورت ترو و لانگ ترو ، فاکتورهایی مانند فاصله پرتاب، اندازه صفحه نمایش پروژکتور و اندازه اتاق را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo