نمایشگرهای لمسی

نمایشگرهای لمسی

قبل از آنکه در مورد نمایشگرهای لمسی توضیحی داده شود لازم است مطالبی در مورد مانیتور و تویزیون ذکر شود.

تفاوت بین مانیتور و تلویزیون

هر دوی این ها دستگاه های سخت افزاری هستند که گرافیک، تصاویر و فیلم ها را بر روی صفحه نمایش خود نمایش می دهند. اگرچه عملکرد آنها یکسان است، اما کاربرد آنها بسیار متنوع است. ، تفاوت بین مانیتور و تلویزیون را عمیق تر بررسی خواهیم کرد.

مانیتور چیست؟

این یک نوع سخت افزار کامپیوتری است که می توانید از آن با سایر دستگاه های کامپیوتری (سخت افزار) مانند چاپگر (برای چاپ)، صفحه کلید (برای تایپ) و غیره استفاده کنید. به همین ترتیب، مانیتور به عنوان یک دیوایس اصلی کامپیوتر برای آشکار کردن تصاویر گرافیکی عمل می کند. ، تصاویر و ویدیوهایی که کارت گرافیک رایانه شخصی ایجاد می کند. کمتر از تلویزیون نیست.

مانیتورهای موجود در بازار قبلاً از لوله های پرتو کاتدی برای رندر تصویر ویدیو تشکیل شده بودند. در اینجا، هدف اولیه از ساخت چنین مانیتورهایی ارائه ثبات و دقت به تصاویر و گرافیک های نمایش داده شده بود. مانیتورهایی که امروزه استفاده می شوند از نور پس زمینه LED و TFT-LCD تشکیل شده اند.

تلویزیون چیست؟

این یک دستگاه الکترونیکی است که با استفاده از آن می توانید محتوای ویدیویی را که سیگنال های پخش شده ارسال می کنند مشاهده کنید. یک تلویزیون  این سیگنال ها را دریافت می کند تا آنها را به صدا و تصویر تبدیل کند. این روزها شرکت ها تلویزیون های بسیار بزرگی تولید می کنند، بنابراین هزینه آنها نیز بسیار بالا است. سازندگان بلندگوی صدا و تیونر فرکانس رادیویی را با مانیتور ترکیب می کنند. دستگاه به دست آمده یک تلویزیون است.

در اینجا، تیونر فرکانس رادیویی اساساً سیگنال های تلویزیونی را از طریق روش های مختلفی دریافت می کند، مانند سیستم بشقاب ماهواره ای، پخش، تلویزیون کابلی و موارد دیگر. یک فرکانس رادیویی دارای سیگنال های صوتی و تصویری است. سیگنال های ویدئویی را برای نمایش در لوله تصویر و سیگنال های صوتی را برای صدا به بلندگوها ارسال می کند.

یک تلویزیون معمولی دارای یک کنترل از راه دور یا یک تیونر برای تغییر کانال های موجود، تنظیم صدا، روشنایی و بسیاری موارد دیگر (با توجه به ویژگی های تلویزیون) است. پیش از این، تلویزیون های بزرگ از لوله های پرتو کاتدی تشکیل می شدند. با معرفی تلویزیون های LCD جدید (نمایشگر کریستال مایع)، اشعه کاتدی دیگر عادی نیست. با ارتقای فناوری، تلویزیون های جدید تولید شده اکنون LED هستند.

اینکه چه پنلی را میخواهید لمسی کنید و یا از چه پنل لمسی شده ای میخواهید استفاده کنید بسیار مهم است. لذا با در نظر گرفتن خواسته هایتان نوع پنل را انتخاب کنید.

ذکر این نکته ضروریست که استفاده از مانیتور های لمسی برای تدریس و ارائه در کلاس و یا سالن های کنفرانس توصیه می شود.

برد هوشمند یا نمایشگر چیست؟

تاچ مانیتور یا برد هوشمند مانیتوری است که می توانید با محتوای نمایش داده شده در این مانیتور تعامل داشته باشید. تعامل با حرکات لمسی (انگشت و دست) و با قلم های فیزیکی برای حاشیه نویسی محتوا امکان پذیر است.

مترادف های مختلفی برای وایت بردهای تعاملی وجود دارد مانند؛ صفحه نمایش لمسی، صفحه تخت تعاملی، تخته سفید دیجیتال، صفحه نمایش تعاملی و غیره.

چرا باید از تخته هوشمند استفاده کنید؟

یک تخته هوشمند اهداف مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. به شما این امکان را  می که از برد هوشمند به عنوان جایگزین مناسبی برای تخته سیاه در کلاس استفاده کنید. می توانید از آن برای ارائه محتوا استفاده کنید و بسته به اندازه اتاق، از سایزهای مناسب با روشنایی های مناسب استفاده نمایید . در سناریوهای ترکیبی، نمایشگر لمسی ، شرکت کنندگان مجازی جلسه را در اندازه واقعی نشان می دهد و از کنفرانس صوتی و تصویری پشتیبانی می کند.

در سناریوهای کارگاهی، می‌توانید یادداشت‌های چسبنده دیجیتالی را مستقیماً بر روی یک یا چند نمایشگر لمسی  ایجاد کنید و تمام محتوایی را که در طول جلسه خود ایجاد می‌کنید کاملاً دیجیتالی کنید.

موارد استفاده زیادی وجود دارد که می‌توانید با یک برد هوشمند  پیاده‌سازی کنید، و تقریباً برای هر سازمان و مرکز آموزشی میتواند در امر آموزش و یا ارائه مطالب مفید  در محل کار کمک کند. برخی از موارد استفاده برای وایت بردهای تعاملی عبارتند از:

فعالیت های خلاقانه مانند طوفان فکری و تولید ایده

کارگاه های آموزشی تفکر طراحی ترکیبی

ارائه های تعاملی

جلسات ایستاده / جلسات یکپارچه سازی با سیستم عامل (کار چابک)

جلسات ترکیبی

تفاوت اصلی بین وایت بردهای تعاملی موجود در بازار چیست؟

هنگامی که به خرید یک برد هوشمند  فکر می کنید، می خواهید مطمئن شوید که بهترین دستگاه را با بهترین قیمت برای سازمان خود دریافت می کنید.

از آنجایی که مارک‌ها و گزینه‌های مختلف و بسیار زیادی وجود دارد، تعیین معیارهای مرتبط با شما مهم است. ما جنبه های اصلی که در آن پانل های برد هوشمند  متفاوت است را خلاصه کردیم:

کیفیت و تکنولوژی صفحه نمایش

در هسته خود، دستگاه یک مانیتور است. هنگام صحبت در مورد مانیتورها، معیارهای مختلفی برای انتخاب آنها وجود دارد، و باید در نظر بگیرید که چه چیزی برای شما مهم است. به عنوان مثال، اگر اتاقی با پنجره های زیاد دارید که در آن نور آفتاب زیاد است ، به یک صفحه نمایش با روشنایی بالا نیاز دارید. اگر می خواهید نمایشگر را بین اتاق ها جابه جا کنید، نباید خیلی سنگین باشد و باید آنرا بر روی پایه متحرک نصب کنید. در اینجا لیستی از عوامل خاص سخت افزاری که نمایشگرهای لمسی موجود در بازار را متمایز می کنند آورده شده است:

اندازه صفحه نمایش (اندازه صفحه نمایش استاندارد 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ، 85 اینچ است)

شدت روشنایی  (cd/m2)

پورت های موجود برای اتصال دستگاه ها

وزن

تکنولوژی لمسی

کیفیت تجربه کاربر هنگام تعامل با نمایشگر به فناوری لمسی بستگی دارد. فناوری‌های مختلف موجود عمدتاً در نحوه تشخیص حالت  لمسی و سرعت و دقت این ورودی متفاوت هستند.

یک شاخص برای کیفیت لمس اغلب تعداد نقاط لمسی است که نمایشگر به طور همزمان تشخیص می دهد. برخی از فناوری‌ها کف دست شما را تشخیص می‌دهند، که وقتی با قلم روی آن نمایشگر می‌نویسید، مزیت بزرگی است، زیرا وقتی صفحه نمایش را با کف دست لمس می‌کنید، هنگام نوشتن با محتوا ارتباط برقرار نمی‌کنید. گاهی اوقات، می توانید از دست صاف خود برای پاک کردن استفاده کنید که بسیار جالب است.

فناوری لمسی در چند سال اخیر بسیار پیشرفت کرده است و فریم لمسی با کیفیت خوب در حال حاضر با قیمت پایین در دسترس است. یک واقعیت جالب این است که اولین صفحه نمایش لمسی در دهه 60 اختراع شد و امروزه همه ما از طریق  با گوشی های هوشمند خود در تعامل هستیم.

چهار نوع مختلف از فناوری صفحه نمایش لمسی موجود است:

لمس مقاومتی Resistive

لمس مادون قرمز Infrared

لمس تصویری نوری Optical Imagining

لمس خازنی پیش بینی شده Projected Capacitive

لمس مقاومتی Resistive

در این تکنولوژی دو نوع مختلف از لایه های فلزی وجود دارد. نوع اول ماتریس نامیده می شود که در آن الکترودهای راه راه روی لایه هایی مانند شیشه یا پلاستیک رو به روی یکدیگر قرار گرفته  اند . نوع دوم آنالوگ نامیده می شود که از الکترودهای شفاف و بدون هیچ گونه الگویی روبروی یکدیگر تشکیل شده است . هنگامی که با سطح صفحه نمایش لمسی تماس برقرار می‌شود، دو ورق به هم فشرده می‌شوند. بر روی این دو ورق خطوط افقی و عمودی وجود دارد که با فشار دادن به یکدیگر، محل دقیق لمس را ثبت می کنند. از آنجایی که صفحه لمسی ورودی را از تماس تقریباً با هر شی (انگشت، قلم/قلم، کف دست) حس می کند، صفحه نمایش های لمسی مقاومتی نوعی از فناوری «غیرفعال» هستند.

به عنوان مثال، در حین کار یک صفحه نمایش لمسی چهار سیم، یک گرادیان ولتاژ یکنواخت و یک جهته به صفحه اول اعمال می شود. هنگامی که دو ورق به هم فشرده می شوند، ورق دوم ولتاژ را به عنوان فاصله به همراه ورق اول اندازه گیری می کند و مختصات X را ارائه می دهد. هنگامی که این مختصات تماس به دست آمد، گرادیان ولتاژ به صفحه دوم اعمال می شود تا مختصات Y را مشخص کند. این عملیات در عرض چند میلی‌ثانیه انجام می‌شود،  مکان دقیق لمس را هنگام برقراری تماس ثبت می‌کند، مشروط بر اینکه صفحه نمایش به‌درستی برای تغییرات مقاومت کالیبره شده باشد.

صفحه نمایش های لمسی مقاومتی معمولاً وضوح بالایی دارند (4096 یا بالاتر) که کنترل لمسی دقیقی را ارائه می دهند. از آنجایی که صفحه لمسی به فشار روی سطح خود پاسخ می دهد، تماس را می توان با انگشت یا هر وسیله اشاره گر دیگری برقرار کرد.

فناوری صفحه‌نمایش لمسی مقاومتی تقریباً با هر شیء قلم‌مانندی به خوبی کار می‌کند، و همچنین می‌توان با انگشتان دستکش دار و انگشتان خالی به طور یکسان استفاده  کرد. در برخی شرایط، این بهتر از یک صفحه نمایش لمسی خازنی است که به یک اشاره گر خازنی مانند انگشت خالی نیاز دارد (اگرچه برخی از حسگرهای خازنی می توانند دستکش ها را تشخیص دهند و برخی از دستکش ها می توانند با همه صفحه های خازنی کار کنند). یک صفحه لمسی مقاومتی که با یک قلم کار می‌کند، عموماً دقت اشاره‌ای بیشتری نسبت به صفحه لمسی خازنی با انگشت ارائه می‌دهد. در مقایسه با فناوری‌های صفحه لمسی فعال، هزینه‌ها نسبتاً پایین است، اما بیشتر در معرض آسیب هستند. فناوری صفحه لمسی مقاومتی می تواند برای پشتیبانی از ورودی چند لمسی ساخته شود. صفحه نمایش های تک لمسی چندین ورودی لمسی را در موقعیت و سطوح فشار متعادل خود ثبت می کنند.

برای افرادی که باید قسمت فعال صفحه نمایش را در دست بگیرند یا باید تمام دست خود را روی صفحه نمایش بگذارند، فناوری های جایگزین صفحه نمایش لمسی در دسترس هستند، مانند صفحه نمایش لمسی فعال که در آن فقط قلم ورودی ایجاد می کند و لمس پوست رد می شود. با این حال، فناوری‌های جدیدتر صفحه‌نمایش لمسی امکان استفاده از چند لمسی را بدون مسائل بردار فوق‌الذکر فراهم می‌کنند.

در جایی که شرایط اجازه عملکرد انگشت را می دهد، پاسخ ضعیف تر صفحه نمایش مقاومتی به لمس های سبک باعث شده است که به طور کلی برای استفاده با صفحه نمایش های با وضوح پایین در نظر گرفته شود و در قرن بیست و یکم سهم بازار را به صفحه نمایش های خازنی از دست بدهد.

لمس مادون قرمز Infrared

صفحه نمایش لمسی مادون قرمز با تشخیص وقفه های پرتوهای مادون قرمز ساطع شده توسط LED های تعبیه شده در قاب اطراف صفحه نمایش لمسی کار می کند.

دو ردیف LED IR وجود دارد که پرتوهای IR نامرئی افقی و عمودی ایجاد می کند. آنها یک شبکه پرتو بزرگ را تشکیل می دهند که سطح روکش را می پوشاند. در این بین دو ردیف گیرنده نوری در طرف مقابل LED ها نصب شده است.

تا زمانی که یک جسم مات سطح را لمس کند، پرتوهای نور را از بین می برد. گیرنده های نوری در هر دو جهت (عمودی و افقی) می توانند این وقفه توسط آن شی را تشخیص دهند، در نهایت مختصات x و y را بومی سازی کنند و سپس سیگنال را به پردازنده ارسال کنند تا با اقدامات مربوطه پاسخ دهد.

مزایای فناوری صفحه نمایش لمسی مادون قرمز

علاوه بر تکنولوژی مادون قرمز، تکنولوژیهای لمس مقاومتی و لمس خازنی در بازار امروزی نیز فناوری گسترده ای  هستند که عملکرد پایداری دارند. فناوری صفحه نمایش لمسی مقاومتی یا خازنی حتی سابقه طولانی تر از صفحه نمایش های لمسی IR دارند.

اما، چرا مهندسان صفحه های لمسی مادون قرمز را برای بردهای هوشمند  انتخاب می کنند که به طور گسترده برای جلسات کاری و یادگیری از راه دور استفاده می شود.

  • گزینه اقتصادی – در مقایسه با سایر صفحه نمایش های لمسی، هزینه صفحه نمایش لمسی IR در اندازه بزرگ نسبتاً ارزان است.
  • صفحه نمایش بهتر – بدون مواد دیگر بین LCD و روکش، صفحه نمایش های لمسی IR بهترین انتقال نور را ارائه می دهند، بنابراین می توانند تصاویر واضح تری را بدون کاهش رنگ و روشنایی ارائه دهند.
  • پشتیبانی از چند لمسی – با ویندوز و اندروید 9.0 سیستم عامل دوگانه، می تواند تا 40 نقطه لمسی را به طور همزمان پشتیبانی کند. این بدان معناست که می تواند تا 4 دانش آموز را که با هم در یک IFPD تعامل دارند پشتیبانی کند.
  • زمان پاسخ کوتاه – معمولاً کمتر از 8 میلی‌ثانیه، صفحه‌های لمسی مادون قرمز، رویدادهای لمسی را با تشخیص وقفه‌ی نور، محلی‌سازی می‌کنند، بنابراین دقیق و سریع با اقدامات پاسخ می‌دهند.
  • تجربه نوشتن بهتر – روکش آن اغلب یک تکه شیشه سکوریت است، نوشتن روی آن صاف است.
  • بدون خط و خش – از آنجایی که مانیتور LCD با پوشش شیشه ای محافظت می شود، بنابراین می توانید مطمئن باشید که هیچ مشکلی در مورد خط و خش وجود نخواهد داشت.
  • انعطاف‌پذیری بیشتر در سفارشی‌سازی اندازه‌های صفحه – با تنظیم تعداد LED و آشکارسازهای نوری تعبیه‌شده در قاب همپوشانی، می‌توانید هر مانیتور سفارشی را با رابط لمسی مادون قرمز قرار دهید.
  • تعمیر و نگهداری – هیچ ماده چسبنده ای بین مانیتور و روکش وجود ندارد، بنابراین می توانید با باز کردن چند پیچ در هنگام انجام تعمیرات منظم، مانند تمیز کردن سطح و پاک کردن گرد و غبار، دو قسمت را آزادانه جدا کنید.
  • تصاویر واضح – در مقایسه با بسیاری از سیستم‌های مبتنی بر دوربین یا پروژکتور، تجهیزات دارای صفحه‌نمایش لمسی IR اغلب از نور پس‌زمینه LED استفاده می‌کنند. بنابراین در هر محیط نوری که استفاده میشوند ، می توانند تصاویر واضحی را در اختیار مخاطب قرار دهند.
  • وضوح 4k – آنها می توانند صفحه نمایش با وضوح 4k را پشتیبانی کنند و با نمایشگرهای پیکسل بالا به خوبی کار کنند.
  • بدون از بین رفتن نمایشگر – از آنجایی که LED ها و حسگرها برای ثابت شدن در قاب اطراف مانیتور طراحی شده اند، صفحه نمایش می تواند نمای نامحدودی را نمایش دهد.
  • با هر جشم غیر شفاف میتوان نوشت .  می توانید روی صفحه لمسی مادون قرمز با هر چیزی بنویسید، انگشت ، انگشت دستکش دار، دست خیس یا قلم.
  • بدون کالیبراسیون – یک برد پروژکتور هوشمند سنتی ممکن است برای نمایش تصاویر صحیح نیاز به کالیبراسیون منظم داشته باشد، با این حال، دستگاه‌های دارای صفحه نمایش لمسی IR برای تضمین عملکرد طبیعی نیازی به کالیبره کردن LED و سنسورهای IR ندارند زیرا یک بار این عمل انجام گرفته است.
  • برای نوشتن نیازی به فشار نیست – فناوری صفحه لمسی مقاومتی مسیر نوشتن را با فشار درک می‌کند که می‌تواند پس از استفاده طولانی مدت به صفحه آسیب برساند، در حالی که فناوری صفحه لمسی IR با تشخیص وقفه نور، بنابراین می‌توانید آزادانه بدون فشار دادن بر روی نمایشگر لمسی  بنویسید

تفاوت بین صفحه نمایش لمسی خازنی و مادون قرمز

از میان فناوری های صفحه لمسی، مادون قرمز و شده دو نوع برتر هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، به دلیل تفاوت بین آنها برای برنامه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

برای صفحه نمایش های لمسی PCAP، لایه ای از فیلم الکترود شفاف وجود دارد که بین پانل LCD و شیشه پوشش ثابت می شود، زمانی که انگشت انسان صفحه نمایش را لمس می کند، جریان عبوری از آن فیلم تغییر می کند و سیگنال موقعیت x و y خواهد بود. به کامپیوتر منتقل می شود.

برای نمایشگرهای لمسی IR، تجهیزات با تشخیص بلوک نورهای نامرئی از LED های مادون قرمز که در قاب های صفحه لمسی تعبیه شده اند، موقعیت انگشت را تشخیص می دهند.

در نمایشگرهای با تکنولوژی آی آر  اغلب یک قاب در صفحه نمایش لمسی IR خواهید دید که برای انتقال نور مادون قرمز به سطح پوشش استفاده می شود، در حالی که صفحه لمسی PCAP به قاب ها نیاز ندارد.

لمس تصویری نوری Optical Imagining

فناوری تصویربرداری نوری مادون قرمز از نورهای مادون قرمز استفاده می کند. تفاوت آن با فناوری اولیه مادون قرمز چیست؟

بیایید ساختار فناوری تصویربرداری نوری را ببینیم. دو سنسور تصویربرداری مادون قرمز در دو انتهای سمت بالا قرار دارند. این سنسورهای تصویربرداری مادون قرمز به عنوان ساطع کننده نور مادون قرمز و همچنین سنسورهای تصویربرداری عمل می کنند. نوارهای بازتابنده در سه طرف (سمت راست، چپ و پایین) قرار دارند

نورهای مادون قرمز از سنسورهای تصویربرداری مادون قرمز ساطع می شوند. این نورها توسط نوارهای بازتابنده در طرفین منعکس می شوند و از همان زوایایی که ساطع می شوند به سنسورهای تصویربرداری مادون قرمز باز می گردند. اگر صفحه لمسی لمس شود، نور مادون قطع می شود  و به سنسورهای تصویربرداری مادون قرمز باز نمی گردد لذا موقعیت X , Y مشخص می شود و مختصات نقطه لمس بدست می آید بنابراین، نقطه لمس با مثلث محاسبه می شود.

طبیعتاً یک سایه روی نقطه مسدود شده ظاهر می شود. زوایای بین دو سنسور تصویربرداری مادون قرمز و سایه اندازه گیری خواهد شد.

لمس خازنی پیش بینی شده Projected Capacitive

ساختارهای مختلفی در فناوری خازنی پیش بینی شده وجود دارد. “ساختار انباشته یک ورق” دارای الکترودهای X و Y است که روی یک ورق انباشته شده اند. “ساختار دو طرفه یک ورق” به ترتیب دارای الکترودهای X و Y در سطح و پشت یک ورق است. “ساختار لمینیت دو ورق” از دو ورقه در مقابل هم تشکیل شده است که الکترودهایی در بین آنها وجود دارد.

در ساختار دو ورق لامینیت خازنی پیش بینی شده، الکترودهای X روی یک شیشه و الکترودهای Y روی شیشه دیگر تشکیل می شوند. دو ورق شیشه ای به گونه ای لمینت شده اند که دو طرف الکترود رو به رو هستند. الکترودهای X و Y در ماتریس متقاطع هستند.

این شبیه به ماتریس دیجیتال مقاومتی به نظر می رسد. دو لایه رسانا با ماتریس الکترودهای بین آن روبرو هستند، اما بر خلاف ماتریس مقاومتی دیجیتال، نقاط لمسی در خازنی پیش بینی شده هدایت نمی شوند.

دو نوع روش سنجش در فناوری خازنی پیش بینی شده وجود دارد. آنها از نوع GRID و نوع حسگر سیم هستند. نوع GRID در اینجا معرفی خواهد شد. بدن انسان رسانا است زیرا حاوی مقدار زیادی آب است. هنگامی که یک انگشت به الگوی الکترودهای X و Y نزدیک می شود، یک جفت ظرفیت بین انگشت و الکترودها رخ می دهد. کوپلینگ خازنی باعث می شود که ظرفیت الکترواستاتیکی بین الکترودهای X و Y تغییر کند. حسگر لمسی نقاط لمس شده را تشخیص می دهد و بررسی می کند که کجای خطوط الکترود تغییر ظرفیت خازنی الکترواستاتیک را تشخیص می دهند.

  •  از لمس های متعدد پشتیبانی می کند، بنابراین از ورودی های مختلف پیچیده پشتیبانی می کند.
  •  عمر نسبتاً طولانی دارد زیرا هیچ قسمت متحرکی در کار نیست.
  •  دوام بالایی دارد.
  • حساسیت سنسور قابل تنظیم است. اگر حساسیت روی سطح بالایی تنظیم شود، صفحه لمسی را می توان روی یک شیشه روکش یا ورق پلاستیکی روکش کار کرد. این ورق های پوششی دوام اضافی، مقاومت در برابر محیطی و انعطاف پذیری زیادی در طراحی ایجاد می کنند.
  • اگر حساسیت افزایش یابد، خازنی پیش بینی شده را می توان با انگشتان دستکش کار کرد.
  • صفحه نمایش لمسی خازنی در ویژگی نوری عالی است.
  •  به لمس سبک پاسخ می دهد. هیچ نیروی فشاری برای تشخیص مورد نیاز نیست.
  •  به یک فناوری پیشرفته برای اندازه گیری ظرفیت الکترواستاتیک و دستیابی به اطلاعات مکانی دقیق از آن نیاز دارد. بر خلاف فناوری مقاومتی، به سادگی با اتصال یک صفحه نمایش لمسی با کنترل کننده ای که از جایی منبع گرفته شده است، کار نمی کند. یک صفحه نمایش لمسی خازنی و کنترل کننده باید با هم طراحی شوند.
  •  به دلیل مکانیسم تشخیص آن مستعد نویز الکتریکی است. نویز از LCD به ویژه بر حسگر تأثیرگذار است. اخیراً روش های مختلفی برای بهبود تحمل نویز توسعه یافته است.
  • نیاز به الگودهی دقیق دارد، بنابراین هزینه پردازش بالایی را می طلبد.
  • کاربرد قابل توجه خازنی گوشی هوشمند است. خازنی در دستگاه های شخصی مانند رایانه های شخصی قابل حمل، بازی های موبایل و پخش کننده های صوتی قابل حمل غالب بوده است.
  • در بارندگی، باد و تغییر دما قوی است. می توان با آن،  با دست خالی یا با دستکش کار کرد. از این نقاط قوت، فناوری سنجش سیم برای تابلوهای دیجیتال و سایر پایانه‌های فضای باز استفاده می‌شود.

تکنولوژی قلم

تقریباً تمام نمایشگرهای لمسی برای اتاق‌های کنفرانس و کلاس‌های درس از ورودی با یک یا چند قلم پشتیبانی می‌کنند. توانایی نوشتن با قلم روی محتوای نمایش داده شده در مانیتور چیزی است که آنها را به برد هوشمند یا نمایگر لمسی تبدیل می کند.

قلم های متنوعی در دسترس هستند و اغلب اختصاصی هستند و فقط با یک نمایشگر خاص کار می کنند. هر چه یک قلم ویژگی های بیشتری را پشتیبانی کند. کد بیشتری برای کار کردن آن لازم است. بنابراین، برخی از قلم ها به درایورهای خاصی نیاز دارند.

برخی از صفحه نمایش های لمسی نمی توانند تفاوتی بین ورودی انگشت و قلم ایجاد کنند، در حالی که برخی دیگر قلم ها را با رنگ های مختلف تشخیص می دهند و فشار و سرعت ورودی قلم را پردازش می کنند که این نمایشگرهای لمسی برای طراحی بسیار مناسب میباشند.

بین قلم فعال و غیرفعال تفاوت وجود دارد. قلم پسیو (قلم فعال) به خود دستگاه متصل نیست و نیازی به برق ندارد. یک قلم فعال (قلم اکتیو) حاوی الکترونیک داخلی است و دارای ویژگی های بیشتری نسبت به یک قلم غیرفعال است، مانند دکمه های ورودی، حافظه، پاک کن های الکترونیکی و غیره. یک قلم فعال همیشه برای کار کردن به باتری و انرژی نیاز دارد.

برای نمایشگر تعاملی خود به چه قلمی نیاز دارید؟ کدام قلم  بهترین است؟

پاسخ به این سؤالات دشوار است زیرا فناوری های قلم فعال و غیرفعال خوبی در بازار موجود است. در اینجا چند ایده  وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام فناوری برای شما بهترین است:

آیا می خواهید قلم پیچیده و دکمه های اضافی هنگام کار با برد هوشمند خود سریعتر باشد؟

آیا قلمی می خواهید که هر از چند گاهی نیاز به شارژ یا تعویض باتری داشته باشد؟

آیا خوب است که قلم را هر از چند گاهی با دستگاه خود جفت کنید و در صورت نیاز درایورها را به روز کنید؟

آیا قلمی می‌خواهید که تجربه نوشتن طبیعی را فراهم کند و فشاری که وارد می‌کنید را تشخیص دهد؟

اگر به همه این سؤالات با «بله» پاسخ می‌دهید، باید با قلم فعال اکتیو و یا فعال را انتخاب کنید.

هنگام خرید یک تخته هوشمند، باید از موارد استفاده ای که از آن میشود  آگاه باشید. بسته به موارد استفاده، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا رایانه تعبیه شده است و چه رایانه‌ای مورد نیاز است.

یک تفاوت اصلی بین کامپیوترهای جاسازی شده وجود دارد. سیستم عامل نصب شده دستگاه های ویندوز و اندروید در دسترس هستند.

بسیاری از تولیدکنندگان نمایشگر نسخه ای از اندروید را برای دستگاه های خود سفارشی می کنند. برخی حتی فروشگاه های اپلیکیشن خود را ایجاد کردند. رایانه‌های اندرویدی تعبیه‌شده معمولاً خیلی قدرتمند نیستند و برای برنامه‌های پیشرفته در نظر گرفته نمی‌شوند. ما دستگاه‌هایی را آزمایش کرده‌ایم که رایانه‌های شخصی اندروید داخلی نمی‌توانند تصویر 4K را روی صفحه نمایش ارائه دهند، اگرچه صفحه‌نمایش‌ها از این وضوح پشتیبانی می‌کنند.

در بیشتر موارد، رایانه شخصی اندروید به هر حال در دستگاه پیاده سازی می شود و شما نمی توانید آن را به راحتی حذف کنید. سوالی که باید به آن پاسخ دهید این است که آیا به یک رایانه ویندوزی تعبیه شده اضافی و قدرتمندتر برای دستگاه خود نیاز دارید یا اینکه افراد شما فقط دستگاه های شخصی خود را با صفحه نمایش لمسی متصل می کنند.

اکثر نمایشگرهای صفحه تخت لمسی دارای یک شیار برای به اصطلاح ماژول محاسباتی OPS = Open Pluggable Specification هستند. با یک OPS، می توانید یک رایانه شخصی ویندوزی را روی نمایشگر لمسی خود جاسازی کنید و خودتان تصمیم بگیرید که رایانه برای موارد استفاده شما به چه CPU، RAM و یا سایر مشخصات دیگری  نیاز دارد.

گزینه های اتصال

در بسیاری از سناریوها، صفحه نمایش لمسی جایگزین پروژکتور می شود. افراد به گزینه ای برای اتصال دستگاه های خود به صفحه نمایش لمسی نیاز دارند تا محتوایی را که می خواهند در دستگاه های خود کار کنند نشان دهند. برخی از گزینه های اتصال امکان استفاده از صفحه لمسی را نه تنها برای نمایش محتوا، بلکه برای تعامل با دستگاه متصل نیز فراهم می کنند.

اگر صفحه لمسی دارای سخت افزار کنفرانس ویدیویی مانند دوربین، بلندگوها و میکروفون ها است، برخی از گزینه های اتصال استفاده از آنها را هنگام شروع یا پیوستن به یک کنفرانس ویدیویی در دستگاه شخصی شما ممکن می سازند.

به طور کلی، دو راه برای اتصال دستگاه خود با مانیتور بزرگ وجود دارد: کابلی یا بی سیم

اتصال بی سیم اغلب از پروتکل Miracast استفاده می کند. برخی از نمایشگرهای لمسی Miracast را در سیستم‌عامل جاسازی کرده‌اند، در حالی که در برخی دیگر، برنامه‌های اضافی باید نصب شوند.

برای کابل، استاندارد استفاده از دو کابل بوده است، یکی برای سیگنال ویدئویی (HDMI) و دیگری برای سیگنال های لمسی و سایر سیگنال ها (USB-B). از زمان ظهور USB-C، چندین دستگاه فقط با یک کابل USB-C امکان اتصال صدا، تصویر و لمس را فراهم می کند و لپ تاپ را در حین اتصال به صفحه لمسی بزرگ شارژ می کند.

با USB-C، برخی از نمایشگرهای لمسی  راه‌حلی برای همه یک کابل ارائه می‌دهند که استفاده از آن بسیار مفید و ساده است.

همیشه باید تعداد پورت های موجود را برای اتصال دستگاه های خود به صفحه نمایش لمسی بشمارید و فکر کنید که چگونه افراد روی محتوای نمایشگر کار می کنند.

سایر سخت افزارهای تعبیه شده (سیستم های همه کاره all in one)

برخی از نمایشگرهای لمسی  به‌عنوان سیستم‌های کنفرانس صوتی و ویدیویی یکپارچه ارائه می‌شوند، در حالی که برخی دیگر فقط مانیتور هستند و کاربر می‌تواند خودش تصمیم بگیرد که چه سخت‌افزار دیگری را می‌خواهد به آن متصل کند.

مزیت بزرگ سیستم های همه کاره این است که همه چیز به درستی با هم کار می کند، و شما نیازی به مراقبت از تک تک قطعات ندارید، مانند به روز رسانی یا اتصال مجدد آنها در صورت توقف کار.

چرا یک یه یک پایه مانیتور چرخدار برای نمایشگر لمسی نیاز داریم؟

نمایشگر لمسی روی پایه متحرک انعطاف پذیرترین راه حل است. می توانید نمایشگر را از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل کنید و همچنین می توانید چندین دستگاه را در یک اتاق ترکیب کنید.

پایه سیار معمولاً هزینه ها را افزایش می دهد، زیرا پایه ها به طور قابل توجهی گران تر از گزینه پایه دیواری هستند.

از کدام نرم افزار در نمایشگر تعاملی استفاده کنیم؟

اینکه چه نرم افزاری روی نمایشگرهای لمسی پشتیبانی می شود؟ بسته به اینکه از رایانه شخصی اندروید داخلی یا ماژول OPS استفاده می کنید، به برنامه های مختلف دسترسی خواهید داشت.

برخی از تولیدکنندگان نمایشگرهای لمسی برنامه های کاربردی خود را توسعه دادند که اغلب مختص صنعت هستند. به عنوان مثال، نرم افزارهای متنوعی برای آموزش از K-12 تا سطح دانشگاه وجود دارد.

هنگامی که از یک ماژول OPS استفاده می کنید، می توانید از طریق نمایشگر لمسی به هر نرم افزاری که روی رایانه شخصی خود دارید دسترسی داشته باشید. توجه به این نکته مهم است که اکثر برنامه ها برای کار با ماوس و صفحه کلید طراحی شده اند و تجربه کاربری بسیار خوبی را در یک مانیتور لمسی بزرگ ارائه نمی دهند. دکمه ها خیلی کوچک یا خیلی دور هستند.

در بسیاری از موارد، نیازی به نصب نرم افزار بر روی خود دستگاه نیست، زیرا نرم افزار مبتنی بر مرورگر است. این امر تعمیر و نگهداری را ساده می کند زیرا برنامه های مبتنی بر مرورگر همیشه به روز هستند و کاربران می توانند با برنامه هایی که به آنها عادت کرده اند کار کنند.

هنگام بحث در مورد برنامه های کاربردی مبتنی بر مرورگر در یک صفحه نمایش لمسی، ذکر این نکته ضروریست که همه مرورگرهای از پیش نصب شده بهترین تجربه را ارائه نمی دهند. دلیل اصلی این است که مرورگرهای داخلی عملکرد مورد نیاز برای اجرای برنامه های وب را به بهترین شکل ارائه نمی دهند. از آنجایی که بسیاری از مرورگرهای مختلف در دسترس هستند، باید این مورد را از قبل تست کنید تا مطمئن شوید که برنامه های اصلی شما به خوبی کار می کنند.

اگر از ماژول OPS استفاده می کنید، این مشکل را نخواهید داشت، زیرا می توانید هر مرورگری را که دوست دارید نصب کنید.

نرم افزار بردهای هوشمند  آنلاین برای نمایشگرهای لمسی

از آنجایی که یکی از اهداف اصلی نمایشگر لمسی این است که به عنوان یک تخته سفید دیجیتال عمل کند، توصیه می کنیم از نرم افزار برد هوشمند استفاده کنید.

چندین تولید کننده صفحه نمایش لمسی اپلیکیشن های مخصوص وایت برد را برای دستگاه های خود ایجاد کردند. این برنامه ها اغلب بسیار ساده و از نظر عملکرد محدود هستند. برای وایت برد ساده، این برنامه‌ها به خوبی کار می‌کنند، اما از سناریوهای پیچیده‌تر مانند کارگاه‌های ترکیبی، کار چابک یا فعالیت‌های مبتنی بر پروژه پشتیبانی نمی‌کنند.

Collaboard یک نرم برد هوشمند آنلاین مبتنی بر مرورگر است که فراتر از تجربه ساده برد هوشمند است و به شما امکان می دهد موارد استفاده مختلف را پیاده سازی کنید.

Collaboard برای کار بر روی یک نمایشگر تعاملی بزرگ بهینه شده است و یک ابزار طراحی پیشرفته و یک رابط مینیمال زیبا را ارائه می دهد که خود توضیحی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo