آشنایی و استفاده از موبایل یاب

آشنایی و استفاده از موبایل یاب

آشکارساز تلفن همراه چگونه کار می کند؟

آشکارسازهای تلفن همراه دارای تکنولوژی  تشخیص سیگنال انتقال RF هستند. زمانی که  سیگنال انتقال RF از تلفن همراه فعال را تشخیص می دهد، چراغ LED شروع به چشمک زدن می کند و یا آلارم آن به صدا در می آید. این هشدار تا زمانی که تلفن همراه دیده و خاموش شود یا تا زمانی که سیگنال انتقال RF متوقف شود ادامه می یابد. با این حال، استفاده از یک آشکارساز RF معمولی که از مدارهای LC تنظیم شده برای تشخیص سیگنال های موجود در باند فرکانس گیگاهرتز که در تلفن های همراه استفاده می شود، استفاده می کند، مناسب نیست در صورتیکه بخواهید استفاده از تلفن همراه را در یک محدوده مختل کنید باید از جمرهای مخصوص و یا مسدود کننده های سیگنال استفاده کنید.

استفاده از آشکارسازهای تلفن همراه

آشکارسازهای تلفن همراه برای شناسایی افرادی که از تلفن همراه برای جاسوسی یا انتقال ویدیوی غیرمجاز استفاده می کنند بسیار مفید هستند. آشکارسازهای تلفن همراه همچنین در مکان‌های خاصی مانند مراکز نظامی، دفاتر، سالن امتحان و سالن‌های نمایش و تمامی مکانهایی که استفاده از تلفن همراه در آنها مجاز نیست، استفاده می‌شود. این دستگاهها قادر به تشخیص انتقال ویدئو، اس ام اس و تماس های ورودی و خروجی هستند، حتی اگر تلفن های همراه در حالت بی صدا باشند.

استفاده غیرقانونی از تلفن همراه در دنیا رو به افزایش است و این تنها راه نجات است. همچنین ردیاب‌های تلفن همراه می‌توانند توسط حراست زندان برای جلوگیری از نظارت زندانیان بر فرآیندهای زندان و در عین حال جلوگیری از جرایم جدید توسط زندانیان در داخل و خارج از زندان استفاده شود. اگر تشخیص همه تلفن‌های همراه با ردیاب‌های تلفن همراه امکان‌پذیر نیست، بهترین جایگزین استفاده از مسدود کننده تلفن همراه است. مسدود کننده تلفن همراه از استفاده از تلفن همراه جلوگیری می کند زیرا سیگنال های تلفن را در یک منطقه خاص پاک می کند. هر چند مسدود کننده ها نیز دارای محدودیتهایی هستند و ممکن است تمام فضای مورد نظر را پوشش ندهند و همچنین دارای قیمت بسیار بالایی میباشند.

ردیاب سیگنال تلفن همراه چیست؟

آشکارساز سیگنال تلفن همراه یک دستگاه تکنولوژیکی است که می تواند وجود تلفن های همراه را در یک منطقه یا محدوده مشخص تشخیص دهد. هنگامی که تلفن همراه شناسایی می شود، سیستم آشکارساز تلفن زنگ هشدار را به صدا در می آورد

در برخی از دستگاههای پیشرفته سیگنال یاب شخصی که دستگاه را اداره می کند می تواند یک پیام شخصی را برای تلفنهای همراه شناسایی شده ارسال کند. آشکارساز سیگنال می‌تواند تلفن‌هایی را که در حالت مکالمه هستند و آنهایی که در حالت آماده به کار هستند یا روشن هستند را کشف کند.

این آشکارسازها با تشخیص سیگنال های انتقال RF کار می کنند. هنگامی که سیگنال انتقال RF را تشخیص می دهد، یک چراغ LED چشمک می زند ویا آلارم آن به صدا در می آید . هشدار تا زمانی که تلفن همراه خاموش شود یا سیگنال انتقال RF متوقف شود، ادامه خواهد داشت.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید یک آشکارساز سیگنال تلفن همراه داشته باشید. چه به دلایل مسکونی، تجاری یا قانونی، یک آشکارساز سیگنال تلفن همراه می تواند برای شما مفید باشد.

در اینجا ۵ دلیل برای داشتن یک آشکارساز سیگنال تلفن همراه آورده شده است:

1. برای خانه شما

شما باید یک ردیاب سیگنال تلفن همراه تهیه کنید که در خانه نگه دارید تا مطمئن شوید که تلفن های همراه در زمانی که قرار نیست استفاده شوند را به شما اعلام کند مخصوصا در زمانی که فرزندان شما خود را برای امتحان آماده میکنند.

باید این واقعیت را بپذیریم که ، این روزها بچه ها  مدت زمان زیادی با صرف کار با تلفن همراه صرف میکنند. این  امر ممکن است دور از چشم والدین و در خفا انجام گیرد. خوشبختانه، اگر یک ردیاب سیگنال تلفن همراه داشته باشید، می توانید این مشکل را حل کنید . وقت خواب است و بچه های شما ترجیح می دهند با تلفن همراه خود باشند و بخوابند. شما می توانید با استفاده از آشکارساز تلفن همراه متوجه این موضوع بشوید. این دستگاه همچنین می تواند تلفن همراه مزاحم را در صورت ورود به خانه شما شناسایی کند. این می تواند به حفظ امنیت شما و خانواده کمک کند.

2. برای کار

اگر شما رئیس هستید، می توانید استفاده از تلفن همراه در محل کار را ممنوع کنید. برخی از محل‌های کار از قبل این کار را انجام می‌دهند، مانند کارگران خرده‌فروشی و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی.

حتی اگر در این صنعت نیستید، ممنوعیت استفاده از تلفن می تواند برای شرکت شما مفید باشد. اگر کاهش بهره وری و افزایش استفاده از تلفن همراه را مشاهده کردید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک آشکارساز سیگنال تلفن همراه تهیه کنید.

حتی اگر قانون منع استفاده از تلفن همراه را در کارگاه خود وضع کرده باشید ، کارمندان شما ممکن است سعی کنند آن را زیر پا بگذارند. اینجاست که یک آشکارساز سیگنال تلفن همراه وارد می‌شود. با این دستگاه، می‌توانید واقعاً مطمئن شوید که کارمندانتان در حال انجام وظیفه هستند و تلفن‌هایشان را خاموش می‌کنند.

3. برای مدارس

اگر در بخش  آموزش کار می‌کنید، ممکن است تشویق دانش‌آموزان به دور ماندن از تلفن همراه برای شما سخت باشد. دانش آموزانی که از تلفن همراه  برای تقلب استفاده کنند یا فقط برای ارسال پیامک به دوستان خود، استفاده از تلفن همراه در مدرسه باعث حواس پرتی دانش آموزان می شود. دانش آموزان خواه ناخواه برای یادگیری به مدرسه می آیند. مانند هر معتاد به تلفن همراه، آنها ممکن در مدرسه  قانون عدم استفاده از  تلفن همراه  را زیر پا بگذارند.

یک آشکارساز سیگنال تلفن همراه می تواند مدیرانی را نشان دهد که به جای زیر نظر گرفتن دانش آموزان یک کلاس از طریق نگاه کردن از دستگاه سیگنال یاب استفاده  می کنند . این یک راه مطمئن برای دور نگه داشتن دانش آموزان از تلفن همراه است.

4. برای موزه ها

بسیاری از موزه ها استفاده از تلفن های همراه را ممنوع کرده اند زیرا می توانند برای آثار هنری مضر باشند. صاحبان و کارکنان موزه می توانند از آشکارساز سیگنال تلفن همراه استفاده کنند تا مطمئن شوند هیچ کس از تلفن همراه خود در مناطق ممنوعه استفاده نمی کند. حتی هنرمندان مشتاقی که هنر خود را برای دیدن بینندگان به نمایش می گذارند اگر نگران هستند که هنرشان در اثر فلاش تلفن‌های همراه آسیب ببیند ، می توانند این دستگاه را مفید بدانند. ، در اینصورت میتوانید از سیگنال یاب برای شناسایی تلفن همراه استفاده کنید.

5. برای تئاتر و سالنهای نمایش

استفاده از تلفن همراه چه در زمان مکالمه و یا فیلمبرداری و یا عک گرفتن و یا زنگ خوردن آن میتواند باعث خلل در یک نمایش شود یک ردیاب سیگنال تلفن همراه، میتواند افرادی را که از تلفن همراه استفاده میکنند را شناسایی کند.

آشکارسازهای تلفن همراه چگونه کار می کنند؟ اصول اولیه

ردیاب تلفن همراه یک دستگاه تکنولوژیکی است که وجود تلفن های همراه را در یک منطقه یا در محدوده کاری مشخص شده تشخیص می دهد. هنگامی که این ردیاب تلفن همراه وجود یک تلفن همراه را تشخیص داد، سیستم ردیاب تلفن زنگ هشدار را به صدا در می آورد و با کاربر تلفن همراه صحبت می کند تا آن را خاموش کند. ردیاب تلفن همراه راه های مختلفی برای هشدار دادن به کاربر تلفن دارد. این کار را با ارسال یک پیام هشدار، یک بیپ از آشکارساز یا آهنگ زنگ انجام می دهد. اپراتور این دستگاه می تواند یک پیام صوتی ضبط کند یا یک پیام متنی سفارشی بنویسد که برای هر تلفن شناسایی شده ارسال کند. این یک راه عالی برای جلوگیری از استفاده از تلفن همراه در سالن های امتحانی، مراکز حساس، اتاق های خصوصی و … است. همچنین استفاده از ردیاب تلفن همراه نیز یکی از راه های مدیریت تلفن همراه مدارس است.

ردیاب های تلفن همراه نه تنها برای کشف دستگاه های تلفن همراهی که به تنهایی در حالت مکالمه هستند استفاده می شوند، بلکه می توانند برای دستگاه هایی که در حالت آماده به کار هستند یا به طور کلی روشن هستند نیز استفاده شوند. از آنجایی که همیشه نمی‌توان همه افرادی را که وارد مکان‌های حساس مانند مکان‌های حساس، کتابخانه‌ها یا هر مکان استراتژیکی می‌شوند بررسی کرد، استفاده از ردیاب تلفن همراه در چنین مکان‌هایی مهم خواهد بود.

چرا آشکارسازهای تلفن همراه در دنیای دیجیتال امروزی مهم هستند؟

تهدیدات علیه امنیت و مالکیت معنوی یک سازمان به عنوان یک چالش بزرگ مطرح میباشد. این تهدیدات می توانند شامل  از دست دادن مقادیر قابل توجهی از پول و مزیت های رقابتی شرکت ها شوند، می توانند از داخل، خارج یا منشأ ناشناخته باشند.

با توجه به پیشرفت‌های فن‌آوری‌های تلفن همراه و تبلت، این تهدیدات داخلی/خارجی افراد را قادر می‌سازد تا داده‌های مورد نظر را روی تلفن ضبط کرده و آن‌ها را از طریق Wi-Fi یا از طریق شبکه تلفن همراه به خارج از مرکز ارسال کنند. هنگامی که افرا ،  انتقال خود را کامل کردند، می توانند آنها را از دستگاه خود پاک کنند بدون اینکه نگران کشف شدن و یا لو رفتن  باشند.

تهدید داخلی به ویژه نگران کننده است. بسیاری از کشورها هزینه و زمان قابل توجهی را برای ایمن سازی مطالب  طبقه بندی شده خود صرف کرده اند. با این حال، حتی با این سرمایه گذاری سنگین در امنیت، در برابر تهدیدات داخلی بسیار آسیب پذیر هستند.

سازمان‌ها گاهی اوقات حتی کارکنان خود را تشویق می‌کنند که از تلفن‌های همراه خود برای استفاده تجاری استفاده کنند، که منجر به افزایش تهدیدات امنیتی داده‌ها می‌شود. بدیهی است که کارمندان تلفن های همراه خود را به شبکه های سازمانی مرتبط می کنندکه این امر خطراتی را در پی خواهد داشت از جمله:

  • اتصال به شبکه های بی سیم ناامن
  • دانلود و نصب برنامه های تایید نشده
  •  مشاهده وب سایت های مخرب احتمالی
  • ترک تلفن همراه بدون مراقبت

این خطرات به علاوه از دست دادن احتمالی تلفن همراه، تهدیدهای بسیار جدی برای داده های کسب و کار متوسط هستند. بدافزار Rooster می تواند کنترل دستگاه های اندروید و عملکرد آنها را پس از نصب بر روی دستگاه تلفن همراه به دست بگیرند. این امر به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی از راه دور به دستگاه های آلوده  را می دهند. هنگامی که دستگاه به آن متصل می شود، به شبکه کسب و کار کوچک و متوسط (SMB) نیز دسترسی پیدا می کند.

با توجه به حساسیت موضوع دو راه کار پیشنهاد میشود

راه کار اول جلوگیری از ورود گوشیهای موبایل و وسایل ممنوعه در گیتهای بازرسی

   در این راه روش همه افرادی که قصد ورود به مرکز و یا اتاق و یا محدوده مورد نظر را دارند بازرسی فیزیکی میشوند توسط گیتهای فلز یاب و یا راکتهای بازرسی بدنی ، اسکن میشوند و  در صورت همراه داشتن اجسامی که در آنها فلز بکار برده شده است به راحتی شناسای خواهند شد. در این روش  انواع گوشی همراه ، هنزفری ، دوربین ، تبلت ، انواع سلاح و بطور کلی تمامی قطعات الکترونیکی و فلزی شناسایی خواهند شد.

از آنجا که تهیه و خرید گیتهای فلز یاب  مساتلزم هزینه بالا میباشد پیشنهاد میشود برای این موضوع از دستگاههای بازرسی بدنی دستی که در بازار با عنوان Metal detector یا راکت بازرسی بدنی وجود دارند استفاده شوداین دستگاهها ارزان قیمت بوده و کار کردن با آنها بسیار ساده میباشد.

راکت بازرسی بدنی MD300 کاوش وسیله ای بسیار کاربردی در جهت جلوگیری از ورود اشیاء ممنوعه از قبیل انواع سلاح سرد و گرم ، موبایل و انواع فرستنده و گیرنده (بخاطر وجود فلز و قطعات الکترونیکی در مدار آنها) به سالنهای آزمون ، مدارس ، استخرها ، فرودگاهها و مراکز نظامی و حساس بکار برده میشود. این دستگاه دارای یک پیچ جهت تنظیم حساسیت بوده و میتوان حساسیت آن را برای تشخیص یک سکه از 5 سانتیمتر تا 50 سانتیمتر تنظیم نمود.MD300 به مخفف Mteal Detector سری 300 بوده و افزودن حروفی به ابتدا و یا انتهای آن به هیچ عنوان نشانه برتری و یا نسخه جدید این سری دستگاهها نمیباشد و فروشندگان صرفا بخاطر باززاریابی و جذب مشتری اقدام به این کار میکنند کلماتی از قبیل RMD300 یا MD300A . برای اثبات این امر کافیست سرچ ساده ای در کارخانه های معتبر تولید کننده این دستگاهها انجام دهید . آنگونه که از 300 هم بر میآید به معنای سه علامت صدا و نور و لرزش در این دستگاه میباشد.

ویژگیهای راکت بازرسی بدنی و فلزیاب کاوش√استفاده آسان: دارای سه حالت هشدار آلارم ، لرزش و چراغ ال ای دی .√ کاربرد : مناسب برای بررسی امنیتی و یافتن اشیاء ممنوعه ای که در آنها فلز بکار برده شده است در مدرسه ، سالنهای آرایش ، استخرها ، فرودگاهها ، مراکز نظامی و سایر مکانهایی که ورواین دسته از اشیا به داخل آنها ممنوع میباشد√ حمل آسان: پشتیبانی از عملکرد نشانگر ولتاژ پایین، فلزیاب دستی، حمل آسان. منبع تغذیه: باتری 9 ولت 6F22ND (شامل نمی شود)√ عملکرد: عملکرد نشانگر ولتاژ پایین. دقت تشخیص بالا، عملکرد پایدار و قابلیت اطمینان بالا، حساس به تمامی اشیاء که در آنها هر نوع فلزز بکار برده شده باشد از قبیل اتواع سلاح گرم و سرد ، انواع گوشی موبایل حتی در حالت خاموش ، انواع هندزفری ، انواع دوربین ، انواع فرستنده و گیرنده و ….√ بادوام: از مواد با کیفیت بالا و مقاوم در برابر خوردگی و فاسد شدن و بادوام برای استفاده طولانی مدت است.ساخته شده است √ جریان کار: صدا و نور کمتر از 56 میلی آمپر، ارتعاش کمتر از هرتزمشخصات:وضعیت: کاملا نو و استفده از قطعات درجه یکتشخیص حساسیت: یک سکه را در فاصله بیشتر از 5 سانتیمبر شناسایی می کندحالت هشدار: زنگ همزمان صدا و نور یا زنگ لرزشمنبع تغذیه: باتری 9 ولت عملکرد: عملکرد نشانگر ولتاژ پاییناندازه محصول: تقریبا 35 × 14 × 3 سانتی متر وزن: تقریبا 276 گرم.

راه کار دوم استفاده از سیگنال یاب

یکی از راه‌های بسیار مؤثر برای مقابله با خطر تلفن‌های همراه، نظارت الکترونیکی بر محیط مورد نظر است تا بتوان انتقال تلفن‌های همراه را شناسایی کرد. فناوری آشکارساز تلفن همراه در ادامه  شرح داده شده است.

آشکارساز تلفن همراه دقیقا چیست؟

ردیاب تلفن همراه یک دستگاه تکنولوژیکی است که وجود تلفن های همراه را در یک منطقه یا در محدوده عملیاتی مشخص شده تشخیص می دهد. هنگامی که این ردیاب تلفن همراه وجود تلفن همراه را کشف کند، سیستم هشدار را به صدا در می آورد و به کاربر تلفن همراه دستور می دهد آن را خاموش کند. ردیاب تلفن همراه راه های مختلفی برای هشدار دادن به کاربر دارد.

اپراتور آشکارساز تلفن همراه می تواند یک پیام صوتی از پیش ضبط شده را بارگیری کند که با تشخیص تلفن همراه  آنرا پخش کند. این یک راه عالی برای جلوگیری از استفاده از تلفن همراه در مکان‌های حساس، سالنهای آزمون،  سالن‌های معاینه، اتاق‌های خصوصی، تئاتر و سایر مناطق حساس می باشد. استفاده از ردیاب تلفن همراه نیز یکی از روش های مدیریت تلفن همراه در کلاس درس یا محل کار است.

آشکارسازهای تلفن همراه معمولاً دستگاه‌های کوچکی هستند که روی دیوار یا سقف نصب می‌شوند، اما می‌توانند قابل حمل  نیزباشند. آنها می توانند وجود یک تلفن همراه روشن  را از فاصله چند سانتیمتری تا پنجاه متری حس کنند این امر بستگی به مدل دستگاه سیگنال یاب دارد. آشکارسازهای تلفن همراه نه تنها می توانند دستگاه های تلفن همراهی را که در حالت مکالمه هستند شناسایی کنند، بلکه می توانند برای آن دسته از تلفن های همراهی که در حالت آماده به کار هستندهم استفاده شوند.

از آنجایی که همیشه نمی توان هر فردی را که وارد مکان های حساس مانند کتابخانه ها، عبادتگاه ها یا هر مکان استراتژیک می شوند را یازرسی بدنی کرد، استفاده از ردیاب تلفن همراه در این مکانها از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین می توان از آنها به عنوان ابزاری برای نجات استفاده کرد. ردیاب تلفن همراه همچنین برای تشخیص استفاده از تلفن همراه برای جاسوسی و ارسال غیرمجاز ویدیو مفید است. استفاده غیرقانونی از تلفن همراه یک مشکل رو به رشد و خطرناک در نهادهای اصلاح و تربیت در سراسر جهان است. آنها تهدید مهمی برای امنیت زندان هستند و فرآیندهای نظارتی را دور می زنند و در عین حال به زندانیان در ارتکاب جرایم جدید در داخل و خارج از مرکز کمک می کنند.

فناوری آشکارساز تلفن همراه چگونه کار می کند؟

همانطور که فناوری تلفن همراه پیشرفت کرده است، فناوری آشکارساز تلفن همراه نیز پیشرفت کرده است. این دستگاه‌ها با استانداردهای بسیار بالا مهندسی شده‌اند که دقت تشخیص عالی را ارائه می‌دهند.

تشخیص سیگنال در مقابل پارازیت سیگنال

آشکارسازهای تلفن همراه قادر به تشخیص سیگنال انتقال RF (فرکانس رادیویی) هستند، مشابه آنچه رادیو ممکن است در هوا دریافت کند. لحظه ای که سیگنال انتقال RF از یک تلفن همراه روشن  تشخیص داده می شود، چراغ LED شروع به چشمک زدن می کند و یا آلارم هشدار به صدا در می آید. این زنگ هشدار تا زمانی که تلفن همراه مشخص و خاموش شود یا تا زمانی که سیگنال انتقال RF متوقف شود ادامه می یابد. استفاده از یک آشکارساز RF معمولی (که از مدارهای LC تنظیم شده برای تشخیص سیگنال های موجود در باند فرکانس گیگاهرتز استفاده می کند)، که در تلفن های همراه استفاده می شود، مناسب نیست.

در حالی که آشکارسازهای تلفن همراه به سادگی وجود یک تلفن همراه را حس می کنند، یک پارازیت انداز یا جمر تلفن همراه در واقع با غلبه بر سیگنال های شبکه از استفاده از آن جلوگیری می کند – حتی اگر فقط روشن باشد. جمرهای  تلفن همراه دستگاه‌هایی هستند که سیگنال‌هایی را در فرکانس‌هایی منتشر می‌کنند که در محدوده مشابهی هستند که تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند و با ایجاد تداخل بالا و قوی ، ارتباط را با موفقیت مسدود می‌کنند. هنگامی که تلفن همراه در محدوده پارازیت قرار می گیرد، سیگنال خود را از ایستگاه پایه یا BTS تلفن همراه از دست می دهد. تلفن همراه به سادگی “بدون قدرت دریافت” یا “بدون سرویس” را نشان می دهد.

!!!!توجه به این نکته ضروری است که در حالی که تشخیص تلفن همراه در بسیاری از کشورها قانونی است، استفاده از پارازیت و جمر غیرقانونی است!!!!

هنگامی که تلفن همراه فعال است، سیگنال را به صورت موج سینوسی که از هوا می گذرد، منتقل می کند. سیگنال صوتی/تصویری کدگذاری شده حاوی امواج  الکترومغناطیسی است که توسط گیرنده در ایستگاه پایه دریافت می شود. توان فرستنده آنتن مدرن 2G در ایستگاه پایه 20 تا 100 وات است.

تلفن همراه سیگنال های کوتاهی را در فواصل زمانی معین ارسال می کند تا در دسترس بودن خود را به نزدیک BTS ثبت کند. مهم ترین عامل محیطی فاصله تا BTS سلولی است. معمولاً، هر چه تلفن همراه به ایستگاه پایه یا برج فرستنده نزدیک‌تر باشد، سیگنال ضعیف‌تری از تلفن دریافت می‌شود.

محدوده فرکانس های دسته های مختلف عبارتند از:

 1) فرکانس های رادیویی AM بین 180 کیلوهرتز تا 1.6 مگاهرتز

 2) فرکانس های رادیویی FM بین 88 تا 180 مگاهرتز

 3) فرکانس های تلویزیونی بین 470 تا 854 مگاهرتز.

 امواج در فرکانس های بالاتر اما در ناحیه RF امواج مایکروویو نامیده می شوند. تلفن های همراه از یک موج RF با فرکانس بالا در ناحیه مایکروویو استفاده می کنند که مقدار زیادی انرژی الکترومغناطیسی را حمل می کند.

بلوک دیاگرام و عملکرد آشکارسازهای تلفن همراه

شکل زیر یک نمودار ساده از یک سیگنال یاب  ساده است. بدیهی است که از هیچ مدار پیچیده ای استفاده نشده است مدارهای پیچیده ای  که ممکن است در مدرن ترین آشکارسازهای تلفن همراه استفاده شوند.

مدار از یک خازن   0.22μF برای گرفتن سیگنال های RF از تلفن همراه استفاده می کند. این قسمت باید مانند یک آنتن عمل کند، بنابراین خازن مانند یک آنتن حلقه کوچک قرار گرفته است. با این آرایش، خازن مانند یک هسته هوا با قابلیت نوسان و تخلیه جریان کار می کند. خروجی ترانزیستور در 10 میلی ولت هر یک از پایانه های ولتاژ تغذیه است.

اندوکتانس سرب به عنوان یک خط انتقال عمل می کند که سیگنال های تلفن همراه را رهگیری می کند. یک آشکارساز RF معمولی با استفاده از مدارهای LC تنظیم شده برای تشخیص سیگنال ها در باند فرکانسی گیگاهرتز مورد استفاده در تلفن های همراه مناسب نیست. به همین دلیل است که مدارهای پیچیده‌تری برای تشخیص سیگنال‌های گیگاهرتز برای آشکارساز تلفن همراه مورد نیاز است که ممکن است امروزه مورد استفاده قرار گیرد و قادر به تشخیص سیگنال‌های 20 مگاهرتز تا 6 گیگاهرتز باشد.

Op-amp در مدار به عنوان مقایسه کننده استفاده می شود. می تواند با ورودی های MOSFET  و خروجی دوقطبی همراه باشد. ورودی شامل ترانزیستورهای ماسفت است تا امپدانس ورودی بسیار بالا و جریان ورودی بسیار کم را ارائه دهد. سرعت عملکرد بالایی دارد که برای کاربرد جریان ورودی کم مناسب است. این امر منجر به جریان ورودی بسیار کم و سرعت عملکرد بسیار بالا می شود.

IC-555 یک کنترل کننده بسیار پایدار است که قادر به تولید پالس های زمان بندی دقیق است. با عملکرد تک پایدار، تاخیر زمانی توسط یک مقاومت خارجی و یک خازن کنترل می شود. با عملکرد پایدار، فرکانس و چرخه وظیفه به طور دقیق توسط دو مقاومت خارجی و یک خازن کنترل می شود. اینها در برنامه هایی مانند زمان بندی دقیق، تولید پالس و تولید تاخیر زمانی استفاده می شوند.

یک سیم خازن DC را از ریل مثبت دریافت می کند و سیم دیگر به ورودی منفی IC1 می رود. بنابراین خازن انرژی برای ذخیره سازی دریافت می کند. این انرژی به ورودی های IC1 اعمال می شود بنابراین ورودی های IC1 تقریباً با 1.4 ولت متعادل می شوند. در این حالت خروجی صفر است.

با این حال، در هر زمان، اگر جریان کمی به ورودی های آن القا شود، آی سی می تواند خروجی بالایی را آزاد کند. هنگامی که تلفن همراه به دلیل ضربان های پرانرژی تابش می کند، خازن نوسان می کند و انرژی آزاد می کند.

هنگامی که سیگنال تلفن همراه شناسایی می شود، خروجی U1 به طور متناوب با توجه به فرکانس سیگنال بالا و پایین می شود. این یک تایمر تک پایدار U2 را راه اندازی می کند.

وقتی پین TR 555 تایمر پایین می‌آید، پین 3 تایمر بالا می‌شود. وقتی پین 3 بالا باشد، زنگ به صدا در می آید.

می توانید از یک آنتن کوتاه تلسکوپی استفاده کنید. اگر شخصی از تلفن همراه در شعاع 1.5 متری استفاده کند، دستگاه یک علامت هشدار می دهد. باز هم، قابلیت های این ردیاب ساده تلفن همراه در فرکانس و محدوده تشخیص بسیار محدود است.

قابلیت های آشکارساز تلفن همراه

یک آشکارساز تلفن همراه با کیفیت بالا، تلفن های همراه و انتقال RF قابل انتخاب توسط کاربر را شناسایی می کند. آنها قادر به تشخیص تلفن های همراه در همه کشورها در حالت آماده به کار، پیامک و داده و تماس هستند. آنها همچنین می توانند تمام پروتکل ها از جمله 2G، 3G، 4G، LTE، 5G، GSM، CDMA، Wifi، و محصولات دارای بلوتوث را به اضافه رادیوهای دو طرفه و حتی دستگاه های باگ تشخیص دهند.

این دستگاه ها دارای شعاع تشخیص هستند که به راحتی برای اتاق های کوچک یا برای فضاهای بزرگتر قابل تنظیم هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی ردیاب‌های تلفن همراه این است که می‌توان آن‌ها را با نرم‌افزاری همراه کرد که می‌تواند کاربران را قادر به مشاهده مکان‌های هشدار بر روی نقشه تعاملی مشخص  کند

آشکارسازهای تلفن همراه در عمل

از آشکار سازهای تلفن همراه در مکانهای مختلفی میتوان استفاده کرد:

ساختمان های دولتی و نظامی حساس –SCIF  دولتی (تاسیسات اطلاعات دارای طبقه بندی حساس) – زندان ها و سایر مراکز اصلاح و تربیت – مراکز تفریحی ، سینماها و سالنهای تئاتر – انبار و سایر فضاهای خرده فروشی – کلاس درس و اتاق امتحان – مراکز تماس – مالکیت معنوی –  تولید و تهیه غذا –  معادن –  پورت ها –  دادگاه ها-  هوافضا – امکانات تولید

مکان ها و موقعیت های ایده آل برای آشکارسازهای تلفن همراه

شناسایی تلفن‌های همراه و دستگاه‌های انتقال در مرکز اطلاعات دارای طبقه بندی (SCIF)، ساختمان‌های دولتی و سفارت‌ها از اهمیت حیاتی برخوردار هستند. SCIF یک اصطلاح وزارت دفاع ایالات متحده برای اتاق امن یا مرکز داده است. این اتاق‌ها از نظارت الکترونیکی محافظت می‌کنند و نشت داده‌های اطلاعات حساس امنیتی و نظامی را شناسایی و از بین میبرند.

این یک موضوع نگران کننده است زیرا تلفن‌های همراه فعلی دستگاه‌های چند وظیفه‌ای هستند که می‌توانند پیام‌های متنی ارسال کنند، عکس بگیرند و حتی صدا یا ویدیو را ضبط یا پخش کنند. متأسفانه، ویژگی های پیچیده و اندازه کوچک آنها، آنها را به ابزار جاسوسی بسیار مؤثری تبدیل می کند که می تواند برای ضبط و سرقت اطلاعات طبقه بندی شده استفاده شوند.

این ردیاب ها عملکرد بسیار مفید دیگری در شناسایی  تلفن های همراه قاچاق شده در زندان ها و سایر مراکز اصلاح و تربیت دارند. با ردیاب تلفن همراه، نگهبانان یا کارکنان زندان از تلفن های غیرمجاز در محل مطلع می شوند. این نه تنها به حفظ امنیت مکان کمک می کند، بلکه به حفظ زندانیان و پرسنل در داخل مکان از تهدیدات و تأثیرات خارجی نیز کمک می کند.

یکی دیگر از عملکردهای مهم ردیاب های تلفن همراه، شناسایی دستگاه های مخفی در سالنهای نمایش است. معرفی تلفن های همراه و دوربین های مینیاتوری سلاح های جدید و مخربی را در اختیار خرابکاران قرار می دهد.

ردیاب‌های تلفن همراه می‌توانند دستگاه‌های دوربین مخفی را پیدا کنند و به کارکنان امنیتی این موضوع را هشدار دهند. این  امر بسیار مهمی است زیرا می تواند در جلوگیری از انتقال تصاویر مکانهای حصاص کمک زیادی بکند.

انبارها و سایر اماکن خرده فروشی نیز می توانند از آشکارسازهای تلفن همراه بهره مند شوند. اگر یک مزاحم با تلفن همراه موفق شود پس از ساعت کاری وارد انبار یا محل خرده فروشی شما شود شناسایی او می تواند بسیار مفید باشد. یک سیگنال یاب می تواند یک خط دفاعی ارزشمند برای محافظت از کالاهای ارزشمند شما در برابر دست اندازان به اموال باشد.

به یاد داشته باشید که تشخیص فراتر از نظارت چشمی به یک محسط  گسترش می یابد. این امر ردیاب تلفن همراه را به همراهی عالی برای حسگرهای در و پنجره و ردیاب‌های حرکت مادون قرمز تبدیل می‌کند.

مالکیت معنوی یکی دیگر از مسائل داغ اقتصاد جهانی امروز است. یک آشکارساز تلفن همراه خوب می تواند مالکیت معنوی (IP)، تکنیک ها و فرآیندها را ایمن کند و از جاسوسی صنعتی جلوگیری کند. این می تواند به شما در محافظت در برابر تلاش های پنهانی برای جمع آوری اطلاعات در مورد اسرار تجاری و سایر اطلاعات طبقه بندی شده کمک کند. این شامل چیدمان فیزیکی فرآیندهای تولید یا طرح فیزیکی تأسیسات تحقیقاتی است. مناطق طراحی در ساختمان ها برای جلوگیری از نشت با ارزش ترین دارایی های معنوی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همچنین حفاظت آزمون در  امتحانات، برنامه درسی و مراکز تست بسیار مهم است. همانطور که می دانیم، برخی از افرادی که در آزمون شرکت می کنند سعی می کنند تقلب کنند. در محیط امروزی، تلفن همراه راهی عالی برای دریافت اطلاعات به داخل یا انتقال اطلاعات به  خارج از اتاق امتحان، چه از طریق متن یا یا تصویر میباشد. همچنین استفاده از موتورهای جستجو در گوشیهای همراه کمک زیادی به تقلب در آزمون ها میکند.

در موارد دیگر، ممکن است جلوگیری از درز جزئیات آزمون یا آزمایش برای محافظت از اطلاعات اختصاصی سازمان برگزار کننده  مهم باشد. برای انجام این کار نیاز به شناسایی تلفن های همراه مخفی در اتاق های امتحان و محیطهای آزمون است. این امر به جلوگیری از هرگونه ارتباط غیرمجاز با یا از محل امتحان یا آزمون کمک می کند. به عنوان مثال، آماده سازی و استقرار برخی از آزمون های حرفه ای می تواند هزینه های زیادی  داشته باشد.

سایر مکانهای مهم  که آشکارسازهای تلفن همراه می توانند ارزشمند باشند عبارتند از:

اتاق های هیئت مدیره و دفاتر وکلا –  عبادتگاه ها و مکانهای زیارتی  –  دادگاه ها –  پایگاه های نظامی –  بیمارستان ها –  تئاترها – همایش ها

اهمیت حیاتی سیگنال یابهای تلفن همراه

تلفن های همراه پیشرفته امروزی یک تهدید بالقوه برای ساختمان های دولتی هستند که برخی از آنها اطلاعات بسیار حساسی را در خود جای داده اند. آنها همچنین در زندان ها و سایر مراکز اصلاح و تربیت، سالنهای نمایش  و مراکز بازی، انبارها و سایر مراکز خرده فروشی خطرناک هستند. تلفن‌های همراه می‌توانند در سالن امتحانات و آزمون تهدیدی باشند.

خوشبختانه، فناوری به جایی رسیده است که آشکارسازهای پیچیده تلفن همراه نیز در بازار وجود دارند. شاید به اندازه کافی مردم از این موضوع آگاه نباشند، به همین دلیل است که رسانه ها، از جمله سایتها ، باید این اطلاعات را در دسترس قرار دهند. در حال حاضر، آشکارسازهای تلفن همراه می‌توانند تلفن‌های همراه را در همه کشورها بدون توجه به حالت عملیاتی (آماده‌بای، پیام‌های متنی، داده‌ها و تماس‌ها) کشف کنند. آنها همچنین می توانند طیف گسترده ای از پروتکل ها را شناسایی کنند. پیشرفته‌ترین ردیاب‌های تلفن همراه حتی می‌توانند برای شناسایی فرکانس‌های ناشناخته ارسالی استفاده شوند و برای شناسایی هر تعداد فرکانس مختلف برنامه‌ریزی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo